۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند، خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید، پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 242
  • 03 سپتامبر 2019 - 10:33
  • 358 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : صبح توس
آغاز فرآیند مهندسی معکوس دوچرخه برقی در قوچان

آغاز فرآیند مهندسی معکوس دوچرخه برقی در قوچان

نماینده تام الاختیار مدیرعامل آساک دوچرخ گفت: در حال حاضر تعدادی دوچرخه برقی وارد کشور کرده ایم و در حال مهندسی معکوس این محصولات برای تولید در کارخانه آساک دوچرخ هستیم.

نماینده تام الاختیار مدیرعامل آساک دوچرخ گفت: در حال حاضر تعدادی دوچرخه برقی وارد کشور کرده ایم و در حال مهندسی معکوس این محصولات برای تولید در کارخانه آساک دوچرخ هستیم.

به گزارش قوچان آنلاین؛ رمضانعلی قلیچی، نماینده تام الاختیار مدیرعامل آساک دوچرخ در گفتگو با صبح توس گفت: در گذشته، باتوجه به برخی اشکالات مدیریتی در این مجموعه صنعتی که منجر به مشکلات اقتصادی و تعطیلی این واحد شد برخی افراد و حتی مسئولین، تغییر کامل چرخه تولید محصولات را در این مجتمع صنعتی پیشنهاد دادند اما معتقدیم تغییر کامل خط تولید از دوچرخه به موتور و سایر محصولات اشتباه است.

وی ادامه داد: می توان از ظرفیت کم نظیر این مجتمع برای افزایش تنوع تولیدی استفاده کرد و به همین منظور تعدادی دوچرخه برقی از یکی از کشورهای آسیای شرقی وارد کرده ایم و در حال مهندسی معکوس آن می باشیم و بطور تقریبی ۴۰ درصد از فرایند مهندسی معکوس آن طی شده است.

وی با بیان اینکه توان تولید دوچرخه برقی در مجتمع صنعتی آساک دوچرخ وجود دارد، افزود: تولید دوچرخه برقی کار خیلی سختی نیست و در صورت تامین باطری های آن که مهمترین بخش تولید یک دوچرخه برقی محسوب می شود، می توان در مدت زمان کوتاهی خط تولید آن را راه اندازی کرد.

مدیر اجرایی آساک دوچرخ با اشاره به افزایش هزینه های تولیدی طی ماه های اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در صورت آغاز مونتاژ و تولید این محصولات، قیمت هر دستگاه دوچرخه برقی حدود ۵ تا ۱۲ میلیون تومان خواهد بود که باتوجه به وضعیت قیمت بنزین و آلودگی های هوا توجیه اقتصادی دارد.

قلیچی با بیان اینکه سرعت دوچرخه های برقی با در نظر گرفتن نوع آن، بین ۳۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: طبق قانون، دوچرخه برقی نیازی به داشتن گواهینامه ندارد اما باتوجه به اینکه جزء وسایل نقلیه محسوب می شود، می بایست پلاک شود.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت همکاری واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها و پژوهشگران تاکید کرد: در حوزه تولید انواع دوچرخه، قطعاتی وجود دارد که تاکنون در ایران ساخته نشده است اما معتقدیم می توان با همکاری دانشگاه ها و پژوهشگران این قطعات را در داخل کشور تولید و از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*