۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند، خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید، پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » تکنولوژی » گوناگون » ورزش جهان » ورزشی
  • شناسه : 418
  • 14 نوامبر 2019 - 16:45
  • 269 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : ورزش سه
چرا صفحات پربیننده اینستاگرام بسته شدند؟
حق پخش اینترنتی در سراسر جهان

چرا صفحات پربیننده اینستاگرام بسته شدند؟

در یکی دو سال گذشته تعداد زیادی از صفحات پربیننده ورزشی در اینستاگرام فارسی با شکایت صاحبان حقوق تصویری لیگ های مختلف تعطیل شده اند.

در یکی دو سال گذشته تعداد زیادی از صفحات پربیننده ورزشی در اینستاگرام فارسی با شکایت صاحبان حقوق تصویری لیگ های مختلف تعطیل شده اند.

به گزارش قوچان آنلاین، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار مشهور و موفق است و در ایران نیز کاربران بسیار زیادی دارد. حضور میلیون ها ایرانی در این شبکه اجتماعی منجر به این شده که هزاران نفر کسب و کارهای تازه ای را در بستر اینستاگرام تعریف کنند. پیج های (صفحات) ورزشی نیز بازاری بسیار داغ در اینستاگرام فارسی دارند و تعداد زیادی از علاقمندان به فوتبال به اداره صفحات، جذب دنبال کننده (فالوور) و دریافت آگهی مشغولند تا کسب و کارشان از این طریق پیش برود.

اما این بازار در یکی دو سال گذشته چالش های تازه ای را دنبال می کند؛ اینستاگرام به عنوان یک بستر انتشار ویدئوهای کوتاه، با فشار صاحبان تصاویر ورزشی با سختگیری حداکثری مانع از ادامه کار صفحاتی می شود که اقدام به انتشار تصاویر بدون اجازه می کنند. در این بین لیگ های معتبر اروپایی، لیگ قهرمانان اروپا، بازی های ملی و تحت پوشش کنفدراسیون های بین المللی نیز مشمول این قانون هستند و انتشار تصاویر این مسابقات بدون پرداخت حق آن با واکنش فوری از سوی اینستاگرام مواجه می شود. این لیگ ها با ایجاد دایره ای به نام آنتی پایرسی، و از طریق ربات ها و هوش مصنوعی به دقت مشغول رصد کردن صفحات مختلف در اینستاگرام هستند و در صورت تخلف بعد از اعلام اخطار، اقدام به بستن صفحات می کنند.

در ماه های گذشته صفحات پربیننده زیادی که به اخطارها بی توجه بودند به دلیل انتشار ویدئوهای از لیگ های تحت قرارداد با بی این اسپورت، کمیته بین المللی المپیک ،فیفا و … امتیاز فعالیت در اینستاگرام را از دست داده و تلاش آن ها برای مکاتبه با دفتر مرکزی این شبکه اجتماعی نیز بی سرانجام مانده است. این بخشی از یک قاعده جهانی است که برای محافظت از حقوق فوتبال و ورزش انجام می شود. به این ترتیب که اگر شما خواستار انتشار ویدئوهای مربوطه باشید باید اجازه لازم را از نهاد صاحب آن اثر دریافت کنید. چیزی که در ایران به حق پخش اینترنتی مشهور است.

اعداد و ارقام این تجارت، هزینه اصلی فوتبال در هر کشوری را به دوش می کشد و بنابراین به طور مثال تعجب نمی کنیم وقتی می خوانیم لالیگا امسال یک و نیم میلیارد دلار پول بین باشگاه های اسپانیایی تقسیم کرده است. این مبلغ شامل حق پخش تلویزیونی، حق پخش اینترنتی و سایر استفاده هایی است که از تصاویر مسابقات فوتبال می شود. همچنین امتیاز تصاویر گل های مسابقات نیز با شرایط متفاوت به متقاضیان عرضه می شود.

در ایران موضوع تازه ای به نام حق پخش اینترنتی به قصد جبران بخشی از خلا حق پخش تلویزیونی در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار گرفته است که بعنوان یک رویکرد تازه باید مورد حمایت کاربران و علاقمندان به فوتبال قرار بگیرد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*